St-Janshospitaal

Spread the love

Tato stránka byla strojově přeložena a čeká na korekci redaktorem.

Naproti vchodu do Onze Lieve Vrouwekerk je St-Janshospitaal , rozlehlý komplex, který chráněné nemocné mysli a těla až do studny do devatenáctého století. Nejstarší část – vpředu na Mariastraat, za dvěma církvemi jako štíty – se proměnil v hladkém Hospitaalmuseum, zatímco devatenáctého století přístavba, dosáhl po úzké chodbě na severní straně muzea, byla přeměněna na opravdu dost chatrný výstava-cum-nákupní centrum s názvem – spíše matoucím způsobem – Oud St-Jan .

Hospitaalmuseum rozdělí na dvě, s jednou velkou část – v bývalé nemocniční oddělení – zkoumání historické pozadí do nemocnice v dokumentech, obrazech a náboženské umělecké předměty. Mezi hlavní výhody patří dvojici nosítkách, použité k přenosu nemohoucí do nemocnice v případě nouze, a Jan Beerblock je odděleních St Janshospitaal , je nepatrně detailní malby nemocničního oddělení, jak to bylo na konci osmnáctého století, pacienti zastrčený v řadě po řadě drobných, skříň-jako lůžko. Jiné pozoruhodné obrazy patří vynikajícídepozice Krista , pozdní patnácté století verzi originálu od Rogier van der Weyden a stylový, důvěrně pozorované diptych Jana Provoost, s portréty Krista a dárce – mnich – na přední straně a lebka na zadní straně.

Stará kaple uvnitř Hospitaalmuseum zobrazuje šest úžasné obrazy od Hanse Memlinga (1433-1494). Narodil se poblíž Frankfurtu nad Mohanem, Memling strávil většinu svého pracovního života v Bruggách, kde ho Rogier van der Weyden pokyn. On přijal hodně stylu svého školitele a strčil do podrobného symboliku jeho současníků, ale jeho malířský způsob byl výrazně zdrženlivější, často zbožný a hrob. Elegantní a příjemně barevný, jeho postavy také měl sametové kvalitu, která výrazně líbil měšťané města, jejichž nadšení z Memling bohatý muž – v roce 1480 byl uveden mezi města hlavní lichvářů.

Ze šesti děl na displeji, nejneobvyklejší je relikviář sv Ursula , obsahující miniaturní dřevěný gotický kostel maloval s příběhem sv Ursula. Memling kondenzované legendu do šesti panelů s Ursula a její deset společníků a přistávají na Kolín nad Rýnem a Basileji před dosažením Řím na konci své pouti. Věci jdou špatně špatně na zpáteční cestě: opustí Basilej v pořádku, ale pak – v posledních dvou desek – masakrováni Hunové, zatímco oni projdou Německu. Memling měl náboženský bod, aby se, ale dnes je to množství scénické detailu, která dělá relikviář tak okouzlující, poskytuje fascinující evokace pozdně středověkém světě. Stejně nádherný je Mystical Manželství Svaté Kateřiny , středním panelu velké triptychu líčit St Catherine, který zastupuje rozjímání, obdrží prsten od Ježíška k utěsnění jejich duchovní spojení. Doplňkové boční panely zobrazují beheading svatého Jana Křtitele a svatého Jana vizionáře psaní knihy Zjevení na holé a skalnatém ostrově Patmos. Opět platí, že je to detail, který zaujme: mezi vnitřními a vnějšími duhy nad St John, například proroci přehrávat hudbu na drobné nástroje – podíváte pozorně a budete špehovat na loutnu, flétnu, harfu a niněra. Na druhé straně kaple, jsou další dvě Memling triptychs, nářek a Klanění tří králů , ve které je jemný nervozita v přístupu králů, zde zobrazen jako králové Španělska, Arábie a Etiopie.

Memlinga dovednost jako portrétista je prokázáno, že vynikající účinek v jeho portrét mladé ženy , kde se bohatě oblečený předmětem hledí zasněně do střední vzdálenosti, ruce – ve vynikající optický klam – zdálo se, že sponu na rám obrazu. Osvětlení je jemný a smyslný, se ženou nastavit na tmavém pozadí, její gáza závoj dappling stranu obličeje. Vysoké čelo byl pak považován za znamení ženské krásy velké, takže vlasy se stáhl zpátky a byl pravděpodobně trhal – stejně jako obočí. Neexistuje vědět, kdo ta žena je, ale v sedmnáctém století, její fantazie pokrývky hlavy přesvědčil pozorovatele, že byl jedním z legendárních perských Sibyls kteří předpovídali narození Krista; tak to byl přesvědčen o tom, že se přidal kartuši v levém horním rohu, popisovat ji jako Sibylla Sambetha – a obraz je často odkazoval se na podle tohoto jména.

Šestý a poslední obraz, Panna a Martin van Nieuwenhove diptych, je vystaven v sousední boční kapli. Zde, stejnojmenný obchodník má flush mládeže a náznak arogance: rty trucovat, vlasy kaskády až na ramena a on je oblečený v nejmódnější dubletů – v polovině 1480s, kdy byl portrét na zakázku ne Bruges obchodník chtěl objevit také zbožný. Opak, Panna dostane plnou stereotypní léčbu z oválného obličeje a mandlového tvaru očí až po plné tváře, tenký nos a obtočí spodní ret.