Mnichov a centrální Bavorsko

Spread the love

„Laptop a Lederhosen“ je výraz Němci používají k vysvětlení bavorské paradox: nepravděpodobné kombinace sociálního konzervatismu a obchodní prozíravost, která je učinil powerhouse evropské ekonomiky. Nikde je kontrast ostřejší než u jejího základního kapitálu. Mnichov je hodně miloval kašmíru oděných Schickies (yuppies) pro koho to je, zcela evidentně, „nejsevernější město v Itálii“. Přesto se kritikům, že je to také pivo a klobása-posedlý Millionendorf – obec s milionem obyvatel. Za Mnichově, urbanizované a industrializované Heartlands z bavorské Švábsko a Horním Bavorsku mají podobné kontrasty, s dokonale zachovalých starých měst po boku světových bití zpracovatelském průmyslu. To ještě není Bavorsko populární klišé: nejsou ani žádné hory.

Je to především oblast městských slávy. Jako hlavní město vévodství, že Napoleon rozšířené a zvednutý ke stavu království, Mnichov má vzduch – a kulturní vliv – z hlavního města k tomuto dni, i když jeho rozkvět jako kapitál království Bavorska trvala o něco více než jedno století , Na západě, Swabian města Augsburg má daleko starší nároky na městské velikosti, které zanechaly své stopy v městské nádherný renesanční jádra. Na severu, Ingolstadt zůstatky respekt k jeho historii s hrdostí v jeho průmyslové zdatnosti, a to zejména jako domov automobilky Audi. Menší města příliš zachovat vzpomínky na zašlé slávy, z obrázkové knihy Residenzstadt z Neuburg an der Donau na malé církevní města Eichstätt . Pouze jižně od Mnichova dělá krajinu se do popředí, v průběžném Lakeland v Fünf-Seen-Land , kde Alpy jsou v poslední rozpoznatelný přítomnost, i když jen na obzoru. Přesto i na jihu, Landsberg am Lech poskytuje nádherný městské kontrapunkt k blížící se hory.

Jak vyřešit tento hustě osídlené části Bavorska je poměrně jednoduché, s mnichovské příměstské železniční systém rozšiřuje daleko do okolní krajiny a dalších významných populačních center v souvislosti s ní dálnici a železnici. Kromě toho, mnichovské letiště – Německo je druhé nejrušnější po Frankfurt nad Mohanem – zajišťuje, že už nemůže být snazší dostat se do, nebo ze, regionu. Přesto i zde, bavorský paradox platí; efektivní moderní letiště je pojmenovaný po jednom z nejvíce reakčních politiků poválečného Německa, tím dlouholetého bavorského premiéra a vůdce konzervativní CSU strany, Franz Josef Strauss.